vrijdag 29 december 2017

Pagina 41

Op tweede kerstdag al "bankhangend" Geheim 48 nader onder de loep genomen. Het is een complex verhaal dat diverse malen herlezen vereist.
Nieuwsgierig als ik ben, pakte ik uiteindelijk ook de Eppo er bij.
Brandende liefde in Storm, Raadsels in Amorfati en Henk Kuijpers over Geheim 1948. Zo kopte de bewuste Eppo van 16 Oktober 2014.

Een beetje fan slaat Storm en Amorfati over en bladert gezwind naar de pagina met Henk Kuijpers, over Geheim 1948. Whoops, twee pagina's zelfs!
Niet bij de Chroom advertentie blijven hangen. Ook niet bij de Catawiki veiling opbrengst. Het gaat om het interview.


Dan de teleurstelling. Het interview is magertjes; dat Geheim 1948 onderweg was, was algemeen bekend.
Maar des te interessanter is de toelichting die Henk geeft over pagina 41.


Op Rosie the Riveter (verwijzing 6, met de rode stip) kom ik nog wel terug, eerst Pagina 41. Van Geheim 1948.


Dat belooft dus nog wat in Operatie Roofmoord. Want niets uit deze toegelichte potloodversie komt voor in Geheim 1948. En dus hebben we het nog tegoed in het volgende album. Dat in 2018 in Eppo zal gaan verschijnen, zo hebben we kunnen lezen.

Niet overtuigd? Hieronder de enige echte pagina 41 uit een latere Eppo. We bevinden ons inmiddels in 2016, en wel 7 januari!


Ik maak het wat eenvoudiger voor degenen die geen zin hebben om te vergroten.


En tot slot maak ik het nog ietsjes complexer. Want pagina 41 was helemaal niet voorbestemd om pagina 41 te worden. Eerder pagina 35. Maar dan moeten we even inzoomen op de schets uit 2014.


Je kunt vanaf nu geld inzetten op het échte pagina nummer van deze pagina. Al dan niet in Operatie Roofmoord.

Dan blijven er twee zaken onaangeroerd. Ten eerste Rosie the Riveter en ten tweede de microfiche. Ik kom op beide binnenkort terug.
Vooruit, ik doe er ook de enthousiaste aankondigingen van Eppo bij. Drie zaken dus.

Place your bets please!